Trei păreri, doar una ortodoxă

Diavolul a aruncat doua inselari peste botezati: ortodoxomahia ecumenista si ortodoxomahia cryptoecumenista/neoecumenista:

1 – cei ce se dau neecumenisti, dar se afla in sistem, in ecumenism, in patriarhia apostata, pomenesc ierarhi apostati, dar spun lumii ca ecumenismul nu e bun.

Acestia sunt ortodoxomahi ecumenisti-sinceri.

2 – cei ce se dau neecumenisti, au iesit din patriarhie, nu pomenesc ierarhi apostati, spun ca ecumenismul este erezie, ca ecumenistii (mireni) nestiutori, inculti, babe, mosi, copii, nu sunt ecumenisti pentru ca nu cunosc teologie. Nestiutorii, spun ei, pot merge la ecumenisti, pot pomeni ecumenisti, deci pot merge la parohiile lor din satele si orasele lor. Tot acestia mai spun ca ierarhii patriarhiei sunt pseudoierarhi, dar sunt ierarhi din punct de vedere canonic pentru ca nu au fost condamnati de un sinod ortodox actual (post-cretan). Cu alte cuvinte, acesti neecumenisti, numiti cryptoecumenisti, care au fost caterisiti pe-bune de acesti ierarhi apostati, recunosc propria lor caterisire. Si ultima eroare a acestor cryptoecumenisti este aceea ca ei recunosc existenta ereticilor in Biserica. Adica, ecumenismul este erezie, slujitorii ecumenistii sunt eretici, dar ecumenistii au preotie si slujbe sfinte.

Acestia sunt ortodoxomahi ecumenisti vicleni, adica sunt cryptoecumenisti si neoecumenisti.

III – In ultima categorie, o a treia, intra cei ce zic TOLERANTA ZERO ecumenismului si ecumenistilor, TOLERANTA ZERO sinodului cretan, cmb-ului si calendarului civil transformat in calendar liturgic. Acestia din urma sunt preotii cu cuget ortodox, patristic si scripturistic. Ei spun ca ecumenismul este erezie, ecumenistii sunt eretici, nu se permite comuniunea liturgica cu cei din primele doua categorii, nu exista eretici in Biserica lui Hristos, Creta este borna de la care trebuie sa ne impotrivim TOTAL acestei uniatii eretice ecumeniste (cu tot ce implica ea), trebuie intrat in matca patristica si apostoleasca intru totul, preotii nu pomenesc alt ierarh decat ultimul ierarh al fiecarui preot (DOAR daca ierarhul se dezice de erezia uniatiei ecumeniste, de ceilalti slujitori ecumenisti, de Creta, de cmb si de calendarul papistas-civil), nu au legatura cu stilismul romanesc, grecesc sau de altundeva, numesc partasia la erezie tot erezie, nu ii intereseaza cati ierarhi ortodocsi mai are Hristos in aceasta lume, daca se face sau nu un sinod ortodox contra ecumenismului pana la Parusie (astea-s treburile lui Hristos si ale ierarhilor ortodocsi respectivi).

Acesti preoti pomenesc la Liturghie (fara a nominaliza) pe toti ierarhii din lume care DREPT INVATA CUVANTUL ADEVARULUI, toate EPISCOPIILE ORTODOXE DREPTSLAVITOARE si toata ORTODOXIA DREPTSLAVITOARE de pretutindeni.